In de

Wist je dat, 8% van je klanten denkt dat je waarde toevoegt. 8%! En dat terwijl 80% van de bedrijven zelf denkt dat ze héél veel uitzonderlijke waarde toevoegen. Als talent ben je als een spons. Nieuwsgierig en leergierig. Daarom volgen we naast de reguliere colleges ook regelmatig clinics bij Beeckestijn om onze kennis nog meer bij te spijkeren. En daar leer je dit soort feitjes, deze keer bij een clinic over Service Design Thinking.

Service Design Thinking

Buzzwords, trends en hypes die er zijn om te blijven. Alles komt aan bod in de clinics van Beeckestijn. Een terugkerend thema, dat bovendien steeds groter wordt, is service design thinking. Service design thinking draait om het meedenken met de klant in plaats van uitgaan wat jouw dienst/product hen levert.

Relevantie voor je klant verhogen

We weten allemaal dat relevantie belangrijk is. Dat geld zeker ook voor jouw product of dienst. Hoe zij die gebruiken hangt allemaal af van context. Vanuit je ivoren torentje kun je wel bedenken hoe jouw product wordt gebruikt. Maar vaak blijf je dan teveel in de functionaliteiten hangen die intern zijn bedacht. Voor de gebruiker kan het gebruik en de vraag compleet anders zijn. Waarom heeft hij jouw product of dienst eigenlijk nodig, waarvoor zoekt hij een oplossing?

Onderzoek, onderzoek, onderzoek

Als talent zijn wij in de unieke positie om veel te leren en te doen. Maar vooral veel kritische vragen te stellen. Tijdens de clinic werd duidelijk dat deze mindset goed van pas komt bij deze methodiek. Om je klanten te kennen moet je alle ins and outs weten van hun belevingswereld. Data verzamelen en hierin op zoek gaan naar het juiste inzicht. En welk probleem in de customer journey nu de meeste waarde op kan leveren. Voor jou en de klant.

Jonge honden die op hun doel afvliegen

Ondanks dat we zo bevlogen en kritisch zijn. Willen we ook veel en veel tegelijkertijd. Vooral impact maken. Door het bijwonen van dit soort clinics worden we weer even met onze neus op de feiten gedrukt waar de prioriteiten liggen als je bepaalde dingen goed aan wil pakken. In dit geval dus: neem je tijd om zorgvuldig alle informatie te verzamelen en te analyseren.