Kirsten van Beuzekom - Talentenfabriq

Wie ben je?

Ik ben Kirsten van Beuzekom, Digital Marketing Talent bij Achmea. Sinds mijn tienerjaren had ik bewondering voor toffe en slimme marketingcampagnes. Daarom heb ik gekozen voor een HBO bachelor Communicatie Management en een Master Marketing Communicatie. Nu is mijn ambitie om met slimme inzichten en creativiteit impact te maken. Digitaal, natuurlijk.

Achtergrond, waar kom je vandaan?

Wat is je achtergrond?

Na mijn studietijd ben ik eerst een jaar aan de slag gegaan als Marketing Assistent. Een veelzijdige functie waarin ik mij  bezighield met de ontwikkeling en uitvoering van online en offline activaties. Hiervoor werkte ik samen met sales, trade, legal en externe bureaus (media, social, digital).

Waarom gekozen voor dit talentship?

Door het samenwerken met veel verschillende disciplines en bureaus leerde ik vooral waar mijn eigen interesse en potentie lag: digital. Maar waar begin je als niemand écht de tijd heeft je hier goed in op te leiden; er oneindige mogelijkheden zijn waarin je je kunt specialiseren én je daarnaast nog andere werkzaamheden hebt? Toen kwam het talentship voorbij en ik wist meteen: dit is perfect voor mij!

Wat vind je tot nu toe het leukst?

Het leukste vind ik de hechte club mensen waarmee je hetzelfde traject doormaakt. Zij zijn nu jouw steun en toeverlaat, én na dit traject jouw netwerk. Ook biedt het talentship een unieke combinatie van leren en werken. Je bevindt je middenin het digital marketing landschap én leert door te werken. Je leert van je collega’s die ieder hun eigen specialisme hebben. Dan heb je ook nog de colleges bij Beeckestijn Business School die je direct in praktijk toe kunt passen.

Wat verwacht je nog?

In dit traject ben je bewuster van de ontwikkeling die je doormaakt. Ik kan zeker zeggen dat ik elke week verschrikkelijk veel leer. Maar na twee maanden in dit talentship blijft er ook nog veel over om te doen en te leren. Zo zijn er nog veel digital marketing disciplines die nog niet behandeld zijn. Dus verwacht ik mijzelf nog in de breedte te ontwikkelen, maar ook meer de diepte in te gaan op digital marketing onderwerpen. Ik hoop vooral te ontdekken welk digital facet ik het allerleukst vind!

Misvatting over het talentship

Ook al is het dus een opleiding die je volgt, het is vooral een waardevolle aanvulling naast je échte werk. De grootste misvatting is dat je nog student / stagiair bent. Dit is zeker niet waar! Je hebt al een diploma op zak en bent gewoon al marketeer. Je ontwikkelt jezelf in de breedte als digital marketeer, maar ontdekt ook waar jouw interesse precies ligt. Daar ligt je potentie als talent én kun je ook op een specialisme focussen.

Waar werk je?

Het talentship mag ik bij Achmea doen. Het mooie aan dit traject is dat je 3x een half jaar zal wisselen van opdracht en opdrachtgever. Je kunt dus op verschillende disciplines, bij diverse merken en in andere teams ervaring opdoen. Mijn eerste opdracht zat ik bij Centraal Beheer Zakelijk. In mijn eerste twee maanden heb ik vooral veel met Google Analytics gewerkt. Verder liggen hier voor mij nog kansen om mijzelf te ontwikkelen in Marketing Automation, LinkedIn én SEO. En wie weet wat er nog meer mogelijk is, mijn ervaring tot nu toe is dat je zelf in controle bent. Als jij iets interessant vindt, geef het aan en grote kans dat je daarmee aan de slag mag gaan!