Rosalie Geurts
Hi! Leuk om (digitaal) kennis te maken. Mijn naam is Rosalie Geurts en sinds maart dit jaar ben ik Digital Marketing Talent bij Achmea. In de komende periode neem ik je graag mee in mijn avonturen als digital marketeer. Maar eerst… even voorstellen!
Meer over mij
Afgelopen juli 2020 ben ik afgestudeerd aan de opleiding International Business & Management. Een uitdagende studie met een internationaal karakter, iets waar ik de vruchten van heb geplukt. Zuid-Afrika, Mexico, Duitsland en Frankrijk – stuk voor stuk avontuurlijke uitdagingen. Wanneer je jezelf in een andere omgeving bevind en uit je comfort zone stapt kom je tot waardevolle inzichten: zo ook welke richting je in wilt gaan na je studie.
‘Effective Marketing is about understanding our customer’s world view and desires so we can connect with them’
Bovenstaande quote van Seth Godin (Marketing Expert) omschrijft waarom ik mijn carrière wou voortzetten in Marketing: het maken van connecties. De interesse in het doorgronden van de mens is vast bekend voor je, het is een overeenkomst onder vele marketeers. Ben je nou ook getriggerd geraakt, Godin houd dagelijks een monsterlijk goede blog bij – meld je hier aan om deze in je mailbox te ontvangen. Naast vakinhoudelijk, is het ook belangrijk om te kiezen voor een organisatie die bij jou past. Persoonlijk wou ik aan de slag voor een organisatie die midden in de samenleving staat maar ook oog heeft voor het individu. Een organisatie zoals Achmea. Zoals de law of attraction werkt werd ik getagd door een vriendin onder de volgende LinkedIn post: “Word jij het nieuwe digital marketing talent van Achmea?”. Met een flinke dosis enthousiasme solliciteerde ik, en kijk wat ervan gekomen is 😉
De brug van mij naar jou
Je bent als werkgever opzoek naar jong talent om aan te haken en te houden. Of je zit aan de andere kant van de tafel, nog te zwoegen voor je scriptie of al een paar jaar onderweg. Herkenbare situaties. Naar eigen ervaringen wil ik je graag in de komende maanden meenemen waarom een Talentship zoals deze dé kickstart van elke carrière is. Of je nou als werkgever iets extra’s wilt aanbieden aan nieuw talent, of je als jong talent opzoek bent naar extra diepgang in je vak.
Werkgever van de toekomst
Jong talent is opzoek naar groei. Groei in ontwikkeling, kennis en ervaringen. Om er zo maar een paar te noemen. Maar op een andere manier dan traditionele scholing. Mede jong talent kennen het standaard riedeltje vast wel: je leert iets in de les, verdiept jezelf hierin, past dit toe op je tentamen waarna het vervolgens weer vergeet. Shocking fact: wist je dat maar liefst 70% van wat wij leren binnen 24 uur ook weer vergeten wordt? Zonde, toch? Niet getreurd, hier is een oplossing voor – wanneer je deze kennis direct toepast in de praktijk wordt deze namelijk wél sticky. Dat is waar Beeckestijn verschilt van traditionele scholing. Zij passen de lessen aan op dat wat in de praktijk gebeurt. De perfecte match voor jong talent en de werkgever van de toekomst.
Een kijkje in de keuken van een digital marketeer
Het leven van een digital marketeer bestaat volop uit afwisseling, geen dag is hetzelfde. Als Digital Marketing Talent bij Achmea switch je maar liefst 3 keer van opdracht in 1.5 jaar. Elke 6 maanden kom je bij een ander merk terecht. Waar ik nu mijn steentje bijdraag als Growth Hacker bij Interpolis, zal mijn volgende opdracht er compleet anders uitzien. Iets wat je overigens geheel in eigen handen hebt: jíj bepaald jouw pad. Zo zitten mijn mede talents Aanske Tine Weening bij Centraal Beheer als Innovator en Ellen van Gisbergen als CRO marketeer bij Stichting Achmea Rechtsbijstand. Benieuwd naar alle talenten? Ontmoet ons hier! Door de afwisseling ontwikkel je jezelf sterk in hard- en soft-skills als allround marketeer. Zeg nou zelf: kun jij je een betere start voorstellen?
Wat kun je verwachten de aankomende maanden?
Nou. Avontuur! Bestaande uit nieuwe ervaringen, skills, kennis, meters maken en fouten (durven) te maken. Dat laatste, het durven te maken van fouten, wordt wel eens als iets engs gezien. Je verwacht wellicht dat je als talent al alles moet kennen en kunnen. Je wilt je tenslotte bewijzen. Dit is zeker niet zo bij Achmea, noch tijdens de colleges bij Beeckestijn. Groei zit juist in deze hoek. Hoe mij dat af gaat? Ik houd je graag up to date in de aankomende maanden.
Meer weten?
Enthousiast geworden? Lees hier meer over de opleiding tot Digital Marketing Expert of neem contact op met Beeckestijn hier. Nieuwsgierig naar ervaringen van een digital marketeer en/of hoe een dag bij Beeckestijn eruit ziet? Stuur mij gerust een berichtje op LinkedIn. Ik vertel je graag meer!