Wie ben je?

Wat leuk dat je meer wilt weten over mij en mijn ervaringen met het Digital Marketing Expert Talentship! Ik ben Ellen, 23 jaar oud en sinds maart dit jaar Digital Marketing Talent bij Achmea. Mij kan je omschrijven als een nieuwsgierige en enthousiaste meid met een grote interesse in digital marketing. Dit is dan ook precies de reden waarom ik bij dit Talentship uit ben gekomen. Hieronder zal ik je meenemen in mijn avontuur!

Waar kom je vandaan?

Voor zolang ik me kan herinneren heb ik altijd wel een brede interesse gehad. De keuze voor mijn studie Communicatie- en Informatiewetenschappen in Tilburg kwam dan ook niet als verassing. Alles wat ik interessant vond, kwam hier aan bod: taal, communicatie, psychologie en AI. Al snel merkte ik dat ik al deze dingen het liefst wilde combineren in het marketinggebied. De flexibele opzet van mijn studie zorgde er voor dan ik me hier dan ook goed op kon focussen.

Waarom heb je gekozen voor het talentship?

Halverwege mijn master begon ik me wel af te vragen wat ik na mijn studie wilde gaan doen. Heel leuk allemaal, die marketingvakken waarin ongeveer wel elke theorie over consumententheorie voorbij is gekomen, maar wat vind ik nou echt leuk? Zonder praktijkervaring kon ik deze vraag niet beantwoorden, er valt zo veel onder marketing!

Het was een vraag een studiegenoot van mij kreeg tijdens een sollicitatiegesprek die me aan het denken zette. “Waarom SEA en geen SEO.”  Dit was een vraag die ik zelf niet kon beantwoorden. Ik heb er nooit mee gewerkt, dus hoe kan ik dan zeggen wat ik leuker vind? Dit was dan ook precies de reden waarom ik op zoek ben gegaan naar een functie waarin ik praktijkervaring op kon doen, kon ontdekken waarin ik mij wilde gaan specialiseren en tegelijkertijd verder kon leren. Via een advertentie op Facebook ben ik vervolgens terecht gekomen bij de vacature van het Digital Marketing Talentship van Achmea. Deze vacature sloot perfect aan op waar ik naar op zoek was. In anderhalf jaar drie verschillende opdrachten bij drie verschillende merken van Achmea en tegelijkertijd een opleiding bij Beeckestijn. Het Talentship geeft mij dus de mogelijkheid om in een korte tijd veel kennis op te doen in de verschillende disciplines van digital marketing en deze kennis ook meteen toe te passen. Verder is dit ook hét moment om meer over mezelf te leren en me niet alleen op deskundig niveau te ontwikkelen, maar ook op persoonlijk niveau. Ik ben dan ook erg blij dat ik deze mooie kans heb gekregen!

Wat vond je het leukste?

Mijn talentship is nog maar net begonnen, maar ik merk nu al duidelijk de toegevoegde waarde van de colleges die we krijgen. Alle docenten zijn specialisten in hun vakgebied en dit zorgt voor enthousiaste verhalen en veel diepgang in het onderwerp. Wat ik fijn vind is dat ik nu al merk dat ik de kennis die ik in colleges op heb gedaan, meteen kan toepassen in de praktijk. Op dit moment ben ik CRO marketeer bij Stichting Achmea Rechtsbijstand. Bij een van de colleges heb ik inzichten gekregen over het verbeteren van onze website, en hier ben ik ook meteen mee aan de slag gegaan. Vanuit mijn opdrachtgever kreeg ik hier ook gelijk positieve reacties over. Verder is het ook ontzettend fijn om te kunnen sparren met mijn medetalenten Aanske Tine Weening en Rosalie Geurts. Ondanks dat zij een andere opdracht hebben, ervaren we toch veel dezelfde dingen waar we het over kunnen hebben.

Wat verwacht je nog?

Ik verwacht dat ik door het talentship ga ontdekken waar mijn interesses nou echt liggen, zodat ik me na deze anderhalf jaar kan gaan specialiseren. Ook verwacht ik dat mezelf beter ga leren kennen door de focus of coaching en soft-skills.

Wat is de grootste misvatting over het talentship?

De grootste misvatting over het talentship is dat je weer helemaal terug de schoolbanken in moet. De colleges die ik tot nu toe ervaren heb gaan veel meer de diepte in dan wat ik gewend was op de universiteit. Je krijgt hele waardevolle informatie die voor jou persoonlijk en in je werk meteen heel relevant zijn. Ook wordt er heel goed gekeken naar hoe jij bent als persoon en welke kennis je al hebt. Op basis hiervan worden de colleges ingericht.

Meer weten?

Denk jij nou “dit is echt iets voor mij”? Dan kan je hier meer lezen over de opleiding Digital Marketing Expert of contact opnemen met Beeckestijn Business School. Ook mag je mij altijd een berichtje sturen via LinkedIn om hierover te praten!