Wanneer je als talent solliciteert voor het talentship bij Beeckestijn verzorgt Sqillzer jouw sollicitatieprocedure. Wij vroegen de oprichter van Sqillzer om zichzelf even voor te stellen.

Stel jezelf even voor

Mijn naam is Robert Smit, ik ben jarenlang actief in Recruitment Marketing binnen media en online marketing. Tevens ben ik oprichter van Sqillzer, toetsplatform en talentship voor online marketing communicatieprofessionals.

Wat is jouw rol binnen het talentship?

Mijn rol is het opzetten van het concept richting zowel bedrijven die op zoek zijn naar talentvolle online marketeers als naar de kandidaten die instappen en zo hun carrière een boost geven. Tevens ben ik samen met Beeckestijn Business School inhoudelijk betrokken bij het opleidingsprogramma.

Waarom vind jij het talentship zo’n mooi traject?

Talentship biedt voor zowel young professionals als bedrijven een toegevoegde waarde in hun digitale ontwikkeling. Het is mooi om te zien hoe wij deze jonge talenten opleiden en ze daarmee feitelijk onmisbaar maken voor het bedrijf waar ze werken.

Robert

Het is mooi om te zien hoe onze young professionals door de combinatie van vakkennis en persoonlijke ontwikkeling steviger in hun positie zitten.

Op wat voor een manier heb je de talents zien groeien?

Talenten groeien niet alleen door nieuwe vakinhoudelijke kennis, maar ook door de aandacht voor persoonlijke ontwikkeling Aangezien ze nog maar net meedraaien in het arbeidsproces besteden wij veel aandacht aan de ontwikkeling van deze persoonlijke skills. Het is mooi om te zien hoe zij door die combinatie van vakkennis en persoonlijke ontwikkeling steviger in hun positie zitten.

Waar ben je de afgelopen twee jaar het meest trots op?

Ik ben enorm trots dat we partijen bij elkaar hebben kunnen brengen, daarmee bedoel ik Beeckestijn Business School, young professionals, bedrijven en natuurlijk het Sqillzer toetsplatform om kennis meetbaar te maken.

Heb je nog een tip voor toekomstige talents?

Er zijn ontzettend veel (gratis) mogelijkheden om je als young professional te versterken met vakinhoudelijke kennis. Denk daarbij aan de Google Werkplaats, vakblogs zoals Marketingfacts, Customertalk en Emerce en diverse online workshops waarvoor je je kan inschrijven. Doe dit actief, zorg dat je zo altijd een stap voorblijft .

Ben je enthousiast geworden en wil je een talent in huis halen of een mee doen met het talentship? Neem dan contact op met Robert!